Sax on the Web Forum banner

Musica Steyr Tenorsaxofoon

2 reading
14K views 7 replies 5 participants last post by  kyonthinh  
#1 ·
Hallo mensen,
Ik ben hier nieuw. Ik wil saxofoon gaan spelen en ik hou van tenor, dus ik ga voor een. Er is een Musica Steyr Tenor in goede staat, zonder deuk of deuk, voor de prijs van 150 inclusief een Hans Zinner mondstuk. Is het een goede prijs voor een goede saxofoon? Is Steyr een goed merk?

#3 ·
Steyr is een plaats in Oostenrijk. Het staat bekend om een aantal historisch gezien hoogwaardige autoproducten, militaire voertuigen en zelfs een aantal zeer goede fietsen (Daimler, Puch). Verder heb ik nog nooit van dit merk saxofoon gehoord, maar... als het in Steyr, Oostenrijk, wordt gemaakt, is het waarschijnlijk van behoorlijk goede kwaliteit en ik ben het ermee eens dat alles wat fatsoenlijk is voor $150 of 150 euro een geweldige deal is. Wat heb je te verliezen? Aan de andere kant kan Musica Steyr de naam zijn van een muziekinstrumentenhandelaar, en de hoorn wordt in China of iets dergelijks gemaakt, dus wees voorzichtig.

#5 ·
Ik had een baritonsaxofoon van Musica Steyr, het was een soort tankkwaliteit en had een enorm geluid, groter dan mijn Jupiter. Het zijn echt ondergewaardeerde hoorns en ze zullen je ver brengen als ze in orde zijn.

Ik weet dat het tot op zekere hoogte Amati-sjablonen zijn.

Ga ervoor en zorg ervoor dat je hem meeneemt naar een technicus en geniet ervan!

#6 ·
Ze zijn inderdaad door Amati gemaakt en het enige verschil is de beugel van de beker naar de body (in de tenor), de broekbeschermer en de bescherming voor de lage noten (mooier gegraveerd) en de mooiere art deco gravure op de beker. Ze zijn niet GEMAAKT in Steyr, maar ze werden daarheen geïmporteerd door een Oostenrijkse importeur die koper- en houtblaasinstrumenten importeert. De koperen instrumenten zouden door B&S gemaakt moeten worden.

De Identieke Amati is normaal gesproken goedkoper (vanwege de Oostenrijkse stempel die NIET verward moet worden met een stempel met de tekst "Made in Austria", er staat niet Made omdat het daar niet gemaakt is!)

Het zijn mooie, eenvoudige saxofoons die goed spelen.

#7 ·
Hallo
Bedankt voor al jullie opmerkingen, ik waardeer alle hulp en ben blij dat ik deze geweldige community heb gevonden. Hier is een kleine update.
Helaas wist ik het verschil niet tussen tenor en alt, en de verkoper was niet oprecht, dus kocht ik een Steyr alt voor 150 waarvan ik dacht dat het tenor was. Maar iemand wil het, dus ik heb het aan hem verkocht. Gelukkig wil een meisje sax opgeven, dus ik kocht deze Steyr tenor van haar moeder. Het is al gecontroleerd en afgesteld, dus ik neem het gewoon en speel erop. Ik heb mezelf ook een plezier gedaan en een Yanagisawa mondstuk gekocht en het is beter dan het no-name mondstuk dat erbij zit.

Attachments

#8 ·
Hallo,
Ik heb de verkeerde oude gekocht omdat ik een noob ben en de verkoper tegen me loog, dus ik kocht een alt, maar toen verkocht ik het en kocht ik deze tenor. Het lijkt mij een ATS 61. Het geluid is goed, ik heb mezelf een plezier gedaan en een Yani 5 mondstuk gekocht, wat het geluid enorm helpt.
Bedankt voor jullie hulp allemaal. Ik ben blij dat ik deze community heb gevonden en ik weet zeker dat ik terug zal komen.

Attachments