Sax on the Web Forum banner

MARCA UNIC RIETEN - 🎷 Ontdek MARCA UNIC – De hybride rietrevolutie

1.4K views 17 replies 12 participants last post by  datsaxman  
#1 ·
🎷 Ontdek MARCA UNIC – De Hybrid Riet Revolutie

Hoi allemaal,

Ik wilde wat info delen over een nieuwe generatie rieten die velen van jullie wellicht interesseert: MARCA UNIC – het resultaat van meer dan 10 jaar R&D van de Franse rietenmaker MARCA, actief sinds 1957.

In tegenstelling tot traditionele rieten of volledig synthetische rieten, is UNIC een echte hybride:
👉 Het gebruikt echt Frans riet, versterkt met synthetische vezels in het rietlichaam.
👉 Deze structuur levert het geluid en gevoel van riet, met de duurzaamheid en consistentie van synthetische materialen.

🎯 Wat je krijgt met MARCA UNIC:

• Uitstekende stabiliteit in alle omstandigheden (vochtigheid, temperatuur, reizen…)
  • Veel langere levensduur dan gewone rieten (tot 6 maanden voor veel spelers!)
  • Dezelfde respons en flexibiliteit als een goed uitgebalanceerd natuurlijk riet
  • Gemakkelijk aan te passen, te knippen of te schuren zoals elk riet

Het is verkrijgbaar in 4 modellen, afhankelijk van je speelstijl:
  • Classic (rijke, warme toon)
  • Elite (gefocust, flexibel, ideaal voor solisten)
  • Jazz (briljant, krachtig, op projectie gericht)
  • Studio (evenwichtig en gemakkelijk te bespelen, geweldig voor doubling of studenten)

🎁 Exclusieve aanbieding voor Sax on the Web-leden – Probeer MARCA UNIC met 30% KORTING!
We bieden de SOTW-community een speciale kans om MARCA UNIC rieten te proberen met 30% korting in onze officiële webshop.

💥 Gebruik de promotiecode: SOTW2025-UNIC bij het afrekenen
🛒 Anches MARCA UNIC : Performance et Innovation pour Musiciens

Perfect moment om ze uit te proberen en te zien wat deze nieuwe generatie rieten voor je spel kan doen! We horen graag je feedback.

— Het MARCA Team
🇫🇷 Handgemaakt in de Provence, Frankrijk sinds 1957

#2 ·
Verzenden is gruwelijk duur, anders was ik in de verleiding gekomen.

#5 ·
Als je ze nat moet maken voordat je speelt, lijkt een groot voordeel van het synthetische riet verloren te gaan.
Waar staat dat je ze nat moet maken?

#6 · (Edited)
Hoewel ik de aanzienlijke korting waardeer, is het kopen van dit riet uit de VS gewoon onpraktisch.

Ik heb deze week een besteld via uw website. Ik realiseerde me niet dat UPS-verzendkosten 2x de prijs van het riet waren totdat ik de betaling had gedaan!! Ach ja, dacht ik. Mijn fout. Ik hoop dat het riet inderdaad geweldig is.

Daarna ontving ik een e-mail van UPS waarin stond dat ik bij levering nog eens $ 20 aan importkosten in rekening zou worden gebracht. $ 5 vanwege tarieven (argh) plus $ 15 aan makelaarskosten! Dat is diefstal. U moet een betere vervoerder vinden om naar de VS te verzenden, alstublieft!

#7 ·
@Guto
Voor zover ik weet, worden invoerkosten toegepast, ongeacht de koerier.
Het is niet de koerier die de invoerbelastingen bepaalt...

#12 ·
Ja, de verzend-/handlingskosten naar de VS zijn gruwelijk, bovenop de forse stukprijs. (Vandaag heb ik online geïnformeerd naar het bestellen bij de fabrikant of bij sax.co.uk. Yikes!) Ik wil deze dolgraag proberen -- hou van de flexibele nuance van riet, maar heb er een hekel aan hoe rieten rieten uitdrogen tijdens iemands anders solo -- maar moet helaas wachten tot Marca een distributeur voor Amerikaanse retailers vindt. Heeft iemand hier insiderinfo over?