Sax on the Web Forum banner
41 - 60 of 125 Posts
Discussion starter · #41 ·
Hier is de recensie en de opmerkingen van een geluidstechnicus die de EV8 heeft gekocht.

Ingezonden op 23 november 2022 door een klant van aol.com
"Geweldige kleine luidspreker die de Bose S1 Pro evenaart"
Algemeen: 5 van de 5 sterren
(zie beoordelingsdetails)
Geverifieerde klant zZounds heeft geverifieerd dat deze recensent een aankoop bij ons heeft gedaan.
Ik heb een vergelijking gemaakt tussen de vergelijkbare Bose S1 Pro en deze EV EVERSE, schijnbaar EV's antwoord op de Bose in de markt voor mini-batterijgevoede bluetooth PA-luidsprekers, en ik moet zeggen dat ik overweldigd was door de enorme hoeveelheid vermogen die deze kleine jongen heeft, evenals alle extra functies die niet op de S1 Pro te vinden zijn! In vergelijking met de Bose heeft de EVERSE niet alleen veel meer headroom, maar ook een 7-bands EQ bovenop bas-, midden- en treble-regelaars voor elk kanaal (inclusief bluetooth) en ook voor het masterkanaal. Out of the box klonk de Bose zeker meer hi-fi met een veel vollere low-end dan de EV, maar na een paar dagen de EV echt te hebben afgesteld, kon ik hem niet alleen dicht bij het geluid van de Bose laten komen, maar het zelfs overtreffen qua algehele getrouwheid. Hoewel de Bose zeker nog een paar andere pluspunten heeft ten opzichte van de EV, zoals het automatisch detecteren van de luidsprekeroriëntatie, inclusief of hij op een paal is gemonteerd of niet (dit moet handmatig worden aangepast op de EV), is de hoeveelheid instelbaarheid en aanpassing die de EV biedt ronduit verbazingwekkend voor een luidspreker van deze grootte en dit gewicht. Sterk aanbevolen!
Geluid

Klinkt als een microversie van zijn grotere broers, maar met de instelbaarheid van zijn duurdere broers.
Functies

Zonder twijfel de 7-bands EQ voor mij!
Gebruiksgemak

Voor mij was het geen plug-and-play qua het beste geluid out of the box. Hoewel het met de standaardinstellingen helemaal niet slecht klonk, was er een enorme hoeveelheid EQ-bewerking nodig om het echt tot leven te wekken.
Muzikale achtergrond:
Keyboardist, live geluid & mixing engineer
Muziekstijl:
jazz funk

Discussion starter · #42 · (Edited)
Vandaag EV8 opgehaald. Ik stond op een wachtlijst, het was $900,00 CAD = $680,00 USD met 13% belasting, alles inbegrepen.
Vanmorgen een bruiloft van 20 minuten gespeeld en vanmiddag van 15.00 tot 17.00 uur een optreden in een wijnbar met de EV, dus we zullen zien hoe goed het werkt.
Ik kan al mijn spullen uit de auto halen zonder een dolly nodig te hebben. Ik kan mijn hoorn en spullen in mijn rugzaktas dragen en alleen de speaker dragen en toch een hand vrij hebben.
Ik heb deze luidsprekerstandaard opgehaald, superlicht en heel klein in te pakken, werkt goed met de EV8, prijzig maar strak.
Gebruik dit voor mijn Ipad-standaard, het is ook super strak.
Mijn EXM 400 met een kleine winst verkocht en een gebruikte EXM excursion sub opgehaald voor $500,00 USD.
Deze speakerpaal gekocht, de kleinste en lichtste die ik kon vinden.
Zal morgen de complete set gebruiken voor een kleine Joodse bruiloft, vanavond een optreden met een dansband, dus een druk weekend.

Ik wil een paar woorden toevoegen aan deze geweldige informatieve thread, omdat ik een opwindend gevoel heb met EVERSE 8 dat ik van onder naar boven heb verkend met behulp van de QuickSmart-app en het schermdisplay.
Een week geleden had ik een optreden in een wijd open gebied zonder elektriciteit... voor deze gelegenheid heb ik met spoed een direct beschikbare Bose S1 gekocht.
Het werkte... maar ik voelde me ongemakkelijk met het volume (zeker, het zou perfect zijn in de zaal voor 100 mensen)... Ik ben diep in Everse gedoken... Alle recensies wezen erop dat het de beste was.
Bose wordt vervangen door EV.
Nu heb ik het gevoel dat het voor mijn behoeften is... Krachtige PA is er altijd, maar ik denk dat ik het nu zelden nodig zal hebben.

Zoals hier en in meerdere recensies vermeld, is het een stap omhoog in vergelijking met Bose...
30 Dynacord-effecten. Ik heb ontdekt dat er minstens 10 van topniveau zijn voor mijn gebruik.
Bose heeft er één, die goed genoeg was in de studio en heel basic en niet genoeg met de knop op max in de open lucht.
Geweldige app, sluit de behoefte aan een mixer uit en is zo handig - een volledig draadloze oplossing.
En eigenlijk 4 kanalen. Op Bose en voor zover ik begrijp, zijn alle andere kanalen 3/4 stereo en kunnen alleen worden gebruikt voor Bluetooth-signaal of line-in.

Op deze kan ik tegelijkertijd bluetooth streaming en een bekabeld stereosignaal gebruiken. Plus 3/4 heeft EQ... Bose - alleen volume op 3/4
Met 4 kanalen ben ik gedekt.
CH1 - Sax mike (NUX)
CH2 - EWI (of dynamische mike)
CH3/4 - inline 3,5 mm voor weergave
CH3/4 - bluetooth streaming (als er een beetje DJing of een andere saxofoonset muziek nodig is)

En natuurlijk geen probleem met de QuickSmart-app via Bluetooth (mixer direct beschikbaar :)).

Eén opmerking: bluetooth streaming en QuickSmart werkten niet goed op oudere tablets (oudere Android-versies).
Ik heb gewoon een 8,7 inch Samsung tablet in de aanbieding gekocht :) met Android 13. Werkt als een charme...

Als je een microfoon hebt aangesloten op 1 everse 8 en Bluetooth-audio. Wordt die hele mix (ook de microfoon) naar de andere luidspreker gestuurd? Of komt de microfoon alleen uit de aangesloten luidspreker?

Discussion starter · #46 · (Edited)
Als je een microfoon hebt aangesloten op 1 everse 8 en Bluetooth-audio. Wordt die hele mix (ook de microfoon) naar de andere luidspreker gestuurd? Of komt de microfoon alleen uit de aangesloten luidspreker?
Helaas staat het Everse 8-systeem dit niet toe, wat ik als een ernstige ontwerpfout beschouw.
Mijn tijdelijke oplossing is dat ik mijn e-608 Sennhieser bedraad heb gebruikt en mijn Lekato MW-1 5,8 GHz trans/ontvanger om naar de 2e luidspreker te zenden.
Dit werkt goed.

De Lekato heeft perfect voor mij gewerkt. Mijn maat heeft een Xvive -UC3 gekocht en heeft problemen op de dansvloer met het wegvallen ervan. Hij probeert de dealer zover te krijgen dat hij hem terugneemt en hij zal een Lekato kopen die niet van stroom wordt voorzien, maar veel goedkoper is, en een e -608.

Ik heb een 2e Lekato gekocht voor $ 89,00, dus ik ben weer helemaal draadloos .... LEKATO MW-1 5.8G Wireless Dynamic Microphone System Plug-on XLR (Add t

Nog geen spijt.

Discussion starter · #47 ·
Ik heb net twee regenhoezen besteld bij Thorman om de afwerking van de twee Everse 8-luidsprekers die ik nu heb, te beschermen. Wil niet dat ze beschadigd raken achter in mijn voertuig. Dit is de beste prijs die ik kon vinden.

Ik heb de hoezen vandaag ontvangen en ze passen perfect, licht maar stevig en klein verpakt.

Helaas staat het Everse 8-systeem dit niet toe, wat ik beschouw als een ernstige ontwerpfout.
Mijn oplossing is dat ik mijn e-608 Sennhieser vast bedraad heb gebruikt en mijn Lekato MW-1 5.8GHZ trans/receiver om naar de 2e luidspreker te zenden.
Dit werkt goed.

De Lekato heeft voor mij feilloos gewerkt. Mijn maat heeft een Xvive -UC3 gekocht en heeft problemen op de dansvloer dat hij wegvalt. Hij probeert de dealer zover te krijgen dat hij hem terugneemt en hij zal een Lekato kopen die niet van stroom wordt voorzien, maar veel goedkoper is en een e -608.

Ik heb een 2e Lekato gekocht voor $89,00, dus ik ben weer helemaal draadloos .... LEKATO MW-1 5.8G Wireless Dynamic Microphone System Plug-on XLR (Add t

Nog geen spijt.
Als ik het goed begrijp, staat de vraag en dan het antwoord... het koppelen van 2 Everse 8 niet toe om een hele mix van Speaker 1 naar 2 te verzenden?
Is het slechts een geval als input 3/4 een signaal krijgt (laten we zeggen backing track streaming via Bluetooth)?
In mijn geval geef ik er de voorkeur aan om een tablet met een 3,5 mm kabel op 3/4 aan te sluiten.
Zou in een bekabeld scenario de hele mix naar een gekoppelde luidspreker worden verzonden?
Ik zal geen tweede Everse gebruiken in het geval ik meer vermogen nodig heb... het zal een krachtige actieve luidspreker zijn en ik zou hem via XLR aansluiten...

Hier is wat ik gisteren heb gedaan... De opname is gemaakt op mijn Note9. Dus alles eromheen werd opgevangen.
Canada day concert - YouTube

Ik heb het als monitor gebruikt. En de XLR-kabel ging rechtstreeks naar een waanzinnig krachtige PA.
Het comfort van de installatie en de monitor kwaliteit was uitstekend. Een winderig weer was een storende factor (Nux ving het soms op).

Mensen uit nabije en verre delen van het honkbalveld spraken hun voorkeur uit voor de geluidskwaliteit.
Luidspreker is GOOOOED!.... Ik ben het niet :)

Attachments

In de Everse 8-handleiding merk ik op dat er een XLR "Mix out"-aansluiting is waarmee je een andere luidspreker kunt aansluiten.

"MIX OUT - XLR-uitgang stuurt ofwel de mix van alle ingangssignalen of het stereo L- of stereo R-signaal naar een andere luidspreker of subwoofer."

@Tonehole, steek je je Lekato in die poort? Ik weet niet zeker waar je de e608-microfoon voor gebruikt.

Het lijkt erop dat je de twee luidsprekers in stereo via bluetooth kunt verbinden, maar dat kan alleen bluetooth-streaming uitsturen, vanwege de latentie.

Ik denk dat ze de draadloze verbinding met lage latentie weglaten omdat dit de kosten aanzienlijk zou verhogen.

In de Everse 8-handleiding merk ik op dat er een XLR "Mix out"-aansluiting is die je kunt gebruiken om een andere luidspreker aan te sluiten.

"MIX OUT - XLR-uitgang stuurt ofwel de mix van alle ingangssignalen of het stereo L- of stereo R-signaal naar een andere luidspreker of subwoofer."

@Tonehole, sluit je je Lekato aan op die poort? Ik weet niet zeker waar je de e608-microfoon voor gebruikt.

Het lijkt erop dat je de twee luidsprekers in stereo via bluetooth kunt verbinden, maar dat kan alleen bluetooth-streaming uitsturen, vanwege de latentie.

Ik denk dat ze de draadloze verbinding met lage latentie weglaten omdat dit de kosten aanzienlijk zou verhogen.
XLR is een redder... en mijn uitgang ging naar de PA-console.
Bluetooth voor het koppelen van luidsprekers? hmm ... misschien voor snelle DJ-dingen of waar luidsprekers dichtbij zijn... in dit geval is een XLR-kabel een oplossing.
Maar ik heb een paar mensen gezien die 2 luidsprekers via BT gebruiken.

Ik heb de hoezen vandaag ontvangen en ze passen perfect, licht maar stevig en klein verpakbaar.
laat me mijn oplossing delen met betrekking tot bescherming en draaggemak voor mijn geliefde Everse 8 :)
Ik heb een paar verschillende dingen geprobeerd... Ik heb een kleine koffer op wielen, die OK is voor de luidspreker.
Maar ik voelde dat het ideale voor mij een rugzak zou zijn die goed gevoerd en comfortabel is om te dragen.

Net het pakket geopend met de twijfel dat het niet zou passen...

Absoluut blij... het is $69 Ca + 15% belastingen... (met een paar gekleurde lijnen) en mijn volledig zwarte $61
Maar gisteren vond ik het voor $54. Super deal, kwaliteit en comfort.
Veel zakken, ritsen en zelfs usb voor een batterijpack :) of wat dan ook...
Ik kan EWI erop dragen (goed voor sopraanspelers). Of mijn EWI-tas heeft een schouderriem.
Dus ik kan een tas... met schoenen :) in plaats van de EWI-koffer plaatsen. Dus ik heb een back-up met een luidspreker, saxofoon in één hand en een tas voor een luidsprekerstandaard in de andere.

Zie foto's.
Zoals we weten luidspreker:
Netto gewicht7,6 kg
16,8 lb

Attachments

• Like
Reactions: Tonehole
laat me mijn oplossing delen met betrekking tot bescherming en draaggemak voor mijn geliefde Everse 8 :)
Ik heb een paar verschillende dingen geprobeerd... Ik heb een kleine koffer op wielen, die OK is voor de luidspreker.
Maar ik had het gevoel dat een rugzak die goed gevoerd en comfortabel is om te dragen, ideaal voor mij zou zijn.

Net het pakket geopend met de twijfel dat het niet zal passen...

Absoluut blij... het is $69 Ca + 15% belastingen... (met een paar gekleurde lijnen) en mijn volledig zwarte $61
Maar gisteren vond ik het voor $54. Super deal, kwaliteit en comfort.
Een heleboel zakken, ritsen en zelfs usb voor een powerbank :) of wat dan ook...
Ik kan EWI erop dragen (goed voor sopraanspelers). Of mijn EWI-tas heeft een schouderriem.
Dus ik kan een tas... met schoenen :) in plaats van een EWI-koffer plaatsen. Dus ik heb een back-up met een luidspreker, saxofoon in de ene hand en een tas voor een luidsprekerstandaard in de andere.

Zie foto's.
Zoals we weten, luidspreker:
Netto gewicht7,6 kg
16,8 lb[/TD>
[TD]
in het geval van een RUGZAK voor Everse doet de maat er wel toe... volgens de specificaties is EVERSE8 16"x11x11.
Niet gemakkelijk om een rugzak te vinden...
Hier is wat ik heb en het past perfect. Ik vind het veel beter dan de originele EV-oplossing (zie hieronder) die twee keer zo duur is... en wat ik op een ander forum las, zegt de man dat het meer aanvoelt als bescherming tegen stof.

Image

Attachments

Discussion starter · #53 ·
In de Everse 8-handleiding merk ik dat er een XLR "Mix out"-aansluiting is die je kunt gebruiken om een andere luidspreker aan te sluiten.

@Tonehole, steek je je Lekato in die poort? Ik weet niet zeker waar je de e608-microfoon voor gebruikt.

Het lijkt erop dat je de twee luidsprekers in stereo via bluetooth kunt verbinden, maar dat stuurt mogelijk alleen bluetooth-streaming uit, vanwege de latentie.

Ja, ajustotone, ik heb de zender aangesloten op de XLR-uitgang op nr. 1 en de ontvanger op een XLR-ingang op luidspreker nr. 2. Ik heb de e 608-microfoon gekocht omdat de Lekato-zender 5,8 GHz is en minder dan $ 100,00 kost, maar niet van stroom wordt voorzien, dus alleen werkt met een dynamische microfoon. De E 608 is dynamisch en heeft geen stroom nodig, dus een match met de Lekato-zender, maar kan worden aangesloten op een poort met stroom. Een geweldige plug-and-play-microfoon en hij is erg schoon in live-situaties met lawaaierige of rustige locaties, omdat hij geen toetsaanslagen en andere omgevingsgeluiden oppikt.

e 608 heeft iemand een betere aanbeveling?

De AKG C419-microfoon die ik heb, is veel gevoeliger, maar moet van stroom worden voorzien en via een mixer worden gevoed en een geluidsman moet hem opschonen.

Ik gebruikte de twee EV 8's in een wijnmakerij, lang en smal, dus ik had één luidspreker ongeveer 70 voet verderop in de kamer, hij streamde de tracks maar niet de sax! Ik heb gewoon de zender in de uitgang van luidspreker nr. 1 gestoken en de e 608 in de luidspreker en het werkte. Ik liep naar het midden van de kamer en balanceerde de luidsprekers zo goed als ik kon met de telefoon-app.
Dus ik speelde niet in Carnegie Hall, maar in een enorme, lange, smalle wijnbar met bakstenen muren, vol met mensen die met elkaar praatten, en het werkte goed in die situatie.

Hier is een voorbeeld van wat een EV 8 op afstand doet om 7:00 uur .....

Deze video legt het koppelen van EV 8 uit om 4:35 uur, zoals beschreven door adjustotone...

ajustotone wat vind je hiervan om de twee luidsprekers te koppelen .... Amazon.com: XTUGA C-977 UHF Wireless XLR Transmitter and Receiver& Wireless Guitar Transmitter Receiver,Rechargeable Mic Adapter 16 Channels 164ft Range for Dynamic Microphone,Audio Mixer,Electric Guitar Bass : Musical Instruments ........ het kan voor ongeveer $ 30,00 op Alibaba worden verkregen.

Ik ben op zoek naar een mixer zodat ik een trio of een kleine band van zeg maar vijf instrumenten max. XLR-ingangen compact kan laten draaien en geen geluidstechnicus nodig heb, maar een snelle opstelling door een elektronica-idioot ... aanbevelingen?

Ik beschouw giggeld als gek geld, dus ga ervoor.

Ja, ajustotone, ik heb de zender aangesloten op de XLR-uitgang op nr. 1 en de ontvanger op een XLR-ingang op nr. 2 luidspreker. Ik heb de e 608 microfoon gekocht omdat de Lekato-zender 5,8 GHz is en minder dan $100,00 kost, maar niet van stroom wordt voorzien, dus alleen werkt met een dynamische microfoon. De E 608 is dynamisch en heeft geen stroom nodig, dus een match met de Lekato-zender, maar kan worden aangesloten op een poort met stroom. Een geweldige plug-and-play microfoon en hij is erg schoon in live situaties met lawaaierige of rustige locaties, omdat hij geen toetsaanslagen en andere omgevingsgeluiden oppikt.

De AKG C419 microfoon die ik heb, is veel gevoeliger, maar moet van stroom worden voorzien en via een mixer worden gevoed en een geluidsman moet hem opschonen.

Ik gebruikte de twee EV 8's in een wijnmakerij, lang en smal, dus ik had één luidspreker ongeveer 70 voet verderop in de kamer, hij streamde de tracks maar niet de sax! Ik heb gewoon de zender aangesloten op de uitgang van luidspreker nr. 1 en de e 608 in de luidspreker en het werkte. Ik liep naar het midden van de kamer en bracht de luidsprekers zo goed mogelijk in evenwicht met de telefoon-app.
Dus ik speelde niet in Carnegie Hall, maar in een enorme, lange, smalle wijnbar met bakstenen muren, vol met mensen die met elkaar praatten, en het werkte goed in die situatie.

Hier is een voorbeeld van wat een EV 8 doet op een afstand van 7:00 .....

Deze video legt het tweeling-EV 8 uit om 4:35 zoals adjustotone schetste...

adjustotone wat vind je hiervan voor het koppelen van de twee luidsprekers .... Amazon.com: XTUGA C-977 UHF Wireless XLR Transmitter and Receiver& Wireless Guitar Transmitter Receiver,Rechargeable Mic Adapter 16 Channels 164ft Range for Dynamic Microphone,Audio Mixer,Electric Guitar Bass : Musical Instruments ........ het kan voor ongeveer $30,00 op Alibaba worden verkregen.

Ik ben op zoek naar een mixer zodat ik een trio of een kleine band van zeg vijf instrumenten max XLR-ingangen compact kan laten draaien en geen geluidstechnicus nodig heb, maar een snelle installatie door een elektronica-idioot ... aanbevelingen?

Ik beschouw giggeld als gek geld, dus ga er mee door.
@Tonehole Ik kan 3/4 verbinding niet uitzoeken... op foto's van XTUGA C-977 UHF zie ik xlr/ts adapters. In de pakketbeschrijving staan geen adapters.
Weet je of ze deze bevatten?

Als complete sound-dumazz heb zelfs ik geweldige resultaten behaald met mijn eerste uitstapje met de QSC Touchmix 8. :)
Zeer gemakkelijk te gebruiken. Ik heb de drums niet afgenomen en mijn toetsenist heeft zijn monsterversterker in de auto gelaten en ging via de PA.

Gebruikte alle 8 kanalen, dus misschien was de 16 een betere keuze geweest. Ging met 5 man en de 2e saxofonist en toetsenist zongen ook.

Gitarist bracht zijn QSC 12.2 speakers en een Yamaha wedge voor de vloermonitor mee.

100ish gasten in een matige ruimte. Zeer tevreden met de mixer, zeker weten.

Discussion starter · #56 · (Edited)
in het geval van BACKPACK voor Everse doet de maat er wel toe... volgens specificaties is EVERSE8 16"x11x11.
Niet gemakkelijk om een rugzak te vinden...
Hier is wat ik heb en het past perfect. Ik vind het veel beter dan de originele EV-oplossing (zie hieronder) die twee keer zo duur is... en wat ik op een ander forum las, zegt de man dat het meer aanvoelt als bescherming tegen stof.

View attachment 161823
Dat is een geweldige hack, maar ik gebruik een op maat gemaakte Fusion-rugzak die mijn tenor draagt en aan de zijkant een Bam hiphop sopraan koffer heeft bevestigd en een andere kleinere rugzak die met klemmen is bevestigd. Ik kan 2 hoorns, mijn iPad & houder, iPhone houder plus op maat gemaakte plastic accessoirebak, de compacte aluminium muziek/iPad standaard en de compacte aluminium luidsprekerstandaard die ik in deze thread heb vermeld, vervoeren. Ik bewaar mijn 2 microfoons en draadloze zenders in een gemodificeerde carbon fiber Nintendo Switch case, pak reserve rieten, drie tenor mondstukken, twee sopraan mondstukken een K&M tenor 14340 & sopraan 15290B standaard plus lippenbalsem en oordopjes in. Het is zwaar maar beheersbaar, ik zou het moeten wegen. Ik kan er een foto van maken en alles uitspreiden wat ik meeneem.
Ik heb met deze kit de metro en de bus genomen.

Dus ik heb een vrije hand om een EV 8 te dragen, ik heb een aluminium compacte opvouwbare trolley die ik gebruik als ik twee EV 8's en de sub gebruik, maar ik gebruik mijn voertuig of Uber om naar de locatie te gaan.

Ik heb een vergelijkbare Fusion-tas voor mijn alt, ik kan de Hip-Hop sopraan koffer en de kleine rugzak erin overbrengen. Ik heb een gemodificeerde Fusion sopraan koffer die een sopraan plus een sopranino, klarinet of fluit en hun standaards kan bevatten.

"Het is moeilijk om een perfecter voorbeeld van doe-het-zelf muziek maken voor te stellen dan de eenmansband. Een
eenmansband optreden is de dramatische uitbeelding van muzikale zelfredzaamheid, van het niet nodig hebben van iemand anders dan jezelf om meerdere instrumenten te bespelen en een vol geluid te maken. Het is ook een economisch model van muziek maken dat het probleem weerstaat van het vertrouwen op tussenpersonen die onvermijdelijk een deel van de inkomstenstromen nemen: geen behoefte aan een transportbedrijf en roadies om spullen te vervoeren, en geen bandleden om royalty's of optredens te delen."

Discussion starter · #57 ·
@Tonehole Ik kan de 3/4-aansluiting niet vinden... op foto's van XTUGA C-977 UHF zie ik xlr/ts adapters. In de pakketbeschrijving staan geen adapters.
Weet je of ze deze bevatten?
Ik heb geen idee, dit is de reden dat ik adjustotone om input heb gevraagd, aangezien hij veel weet van elektronica.
Dit komt uit China dus ... "VHF- en UHF-bereiken hebben beide groepen frequenties waarvoor een licentie nodig is om te gebruiken, en (gelukkig voor muzikanten!) sommige die gratis te gebruiken zijn zonder licentie."

Dat is een geweldige hack, maar ik gebruik een op maat gemaakte Fusion-rugzak die mijn tenor draagt en een Bam hiphop sopraan case aan de zijkant heeft bevestigd en een andere kleinere rugzak die met klemmen eraan is bevestigd. Ik kan 2 hoorns, mijn iPad & mount, iPhone mount plus op maat gemaakte plastic accessoirebak, de compacte aluminium muziek/iPad-standaard en de compacte aluminium luidsprekerstandaard die ik in deze thread heb vermeld, vervoeren. Ik bewaar mijn 2 microfoons en draadloze zenders in een gemodificeerde carbon fiber Nintendo Switch-case, pak reserve rieten, drie tenor mondstukken, twee sopraan mondstukken, een K&M tenor 14340 & sopraan 15290B standaard plus lippenbalsem en oordopjes in. Het is zwaar maar beheersbaar, ik zou het moeten wegen. Ik kan er een foto van maken en alles uitspreiden wat ik draag
Ik heb met deze kit de metro en de bus genomen.

Dus ik heb een vrije hand om een EV 8 te dragen, ik heb een aluminium compacte opvouwbare trolley die ik gebruik als ik twee EV 8's en de sub gebruik, maar gebruik mijn voertuig of Uber om naar de locatie te gaan.

Ik heb een vergelijkbare Fusion-tas voor mijn alt, ik kan de Bam-case en de kleine rugzak erin overbrengen. Ik heb een gemodificeerde Fusion sopraan case die een sopraan plus een sopranino, klarinet of fluit en hun standaards kan dragen.

"Het is moeilijk om een perfecter voorbeeld van doe-het-zelf muziek maken voor te stellen dan de eenmansband. Een
eenmansband-optreden is de dramatische uitbeelding van muzikale zelfredzaamheid, van het niet nodig hebben
iemand anders dan jezelf om meerdere instrumenten te bespelen en een vol geluid te maken. Het is ook een economisch
model van muziek maken dat de problemen weerstaat van het vertrouwen op tussenpersonen die onvermijdelijk
een deel van de inkomstenstromen nemen: geen behoefte aan een transportbedrijf en roadies om spullen te vervoeren, en
geen bandleden met wie je royalty's of optredens kunt delen."
interessante info... Ik heb een veel kleinere opstelling nodig.
En een batterijgevoede pro-level luidspreker verandert al die jazz rondom een eenmansband-optreden drastisch.
Praktisch, moeiteloze voorbereiding zonder stress gerelateerd aan de opstelling (zoals een last-minute verandering van speelplek dringende aanvraag, wanneer je alles moet verplaatsen inclusief spaghetti van kabels).
En zelfs als... verplaats één standaard met een 7 kg luidspreker met 0 draden zal je nooit laten zweten voorafgaand aan het starten van een optreden.

Mogen ik vragen waar je de quote "Het is moeilijk om je voor te stellen.........." vandaan hebt? :)

Bedankt voor het delen van je ervaring.

Pas op voor die eerste video -- hij begint een nep direct signaal te gebruiken op 30' afstand! Je kunt horen dat het dan afsterft, wat de reden moet zijn dat hij het doet. Deze man doet een beetje alsof hij een EV-vertegenwoordiger is of zoiets... er klopt iets niet.

Op de UHF-zender/ontvanger ziet dat er geweldig uit voor mij, maar ik heb geen directe ervaring. Met digitale UHF vermijd je latentie en heb je een goed bereik en weinig interferentie, hoewel, zoals je zei, als de frequenties in de nu illegale band vallen, de FCC-politie je optreden zou kunnen stilleggen en je in de boeien slaan :) Het lijkt niet te zeggen welke frequenties het gebruikt. Het heeft ook fantoomvoeding. De batterijduur kan slechter zijn met fantoomvoeding aan. Ik zie dat iemand één zender met twee ontvangers heeft laten werken.

Op kleine mixers heb ik een Yamaha MG10X 4-pre mixer voor $40 gebruikt en een Soundcraft 16-kanaals mixer voor $120 gebruikt. Als je nieuw wilt kopen en het voor live gebruik is, is een Behringer waarschijnlijk oké. Maar er zijn meestal veel gebruikte exemplaren beschikbaar. Ik koop graag goedkope spullen. Moeilijk om te verknoeien met een oude maar goede analoge mixer met schuiven - snel en gemakkelijk aan te passen.

Als je iets recenters en gebruiksvriendelijker en draadloos wilt, lijkt iets als de Behringer X-Air XR16 die met een ipad/iphone wordt bestuurd een goede oplossing. Ik heb deze niet gebruikt, maar ik ontmoette een gitarist die er blij mee was voor een kleine band.

Sweetwater WiFi Digitale Mixers

Ja, ajustotone Ik heb de zender aangesloten op de XLR-uitgang op #1 en de ontvanger op een XLR-ingang op #2 speaker. Ik kocht de e 608 microfoon omdat de Lekato zender 5,8 GHz is en minder dan $100,00 kost, maar niet van stroom wordt voorzien, dus alleen werkt met een dynamische microfoon. De E 608 is dynamisch en heeft geen stroom nodig, dus een match met de Lekato zender, maar kan worden aangesloten op een aangedreven poort. Een geweldige plug-and-play microfoon en hij is erg schoon in live situaties met lawaaierige of rustige locaties, omdat hij geen toetsaanslagen en andere omgevingsgeluiden oppikt.

De AKG C419 microfoon die ik heb, is veel gevoeliger, maar moet van stroom worden voorzien en via een mixer worden gevoed en door een geluidsman worden schoongemaakt.

Ik gebruikte de twee EV 8's in een wijnmakerij, lang en smal, dus ik had één luidspreker ongeveer 70 voet verderop in de kamer, het zou de tracks streamen maar niet de sax! Ik heb de zender gewoon aangesloten op de uitgang van luidspreker #1 en de e 608 in de luidspreker en het werkte. Ik liep naar het midden van de kamer en balanceerde de luidsprekers zo goed als ik kon met de telefoon-app.
Dus ik speelde niet in Carnegie Hall, maar in een enorme, lange, smalle bakstenen wijnbar vol mensen die met elkaar praatten, het werkte goed in die situatie.

Hier is een voorbeeld van wat een EV 8 doet op afstand om 7:00 .....

Deze video legt uit hoe je EV 8's koppelt om 4:35, zoals ajustotone schetste...

ajustotone wat vind je hiervan om de twee luidsprekers te koppelen .... Amazon.com: XTUGA C-977 UHF Draadloze XLR Zender en Ontvanger& Draadloze Gitaar Zender Ontvanger, Oplaadbare Microfoon Adapter 16 Kanalen 164ft Bereik voor Dynamische Microfoon, Audio Mixer, Elektrische Gitaar Bas : Muziekinstrumenten ........ het kan voor ongeveer $30,00 op Alibaba worden verkregen.

Ik ben op zoek naar een mixer zodat ik een trio of kleine band kan runnen, zeg maximaal vijf instrumenten, XLR-ingangen, compact en zonder geluidstechnicus, maar een snelle installatie door een elektronica-idioot ... aanbevelingen?

Ik beschouw giggeld als gek geld, dus ga ervoor.

Als je iets recenters en gebruiksvriendelijker en draadloos wilt, lijkt iets als de Behringer X-Air XR16 dat met een iPad/iPhone wordt bediend een goede oplossing. Ik heb deze niet gebruikt, maar ik heb een gitarist ontmoet die er blij mee was voor een kleine band.

Sweetwater WiFi Digital Mixers
Op het laatste evenement waaraan ik deelnam (als eenmanszaak :)) werd een PA die op een honkbalveld vol publiek was geïnstalleerd, beheerd door een digitale mixer.
De geluidsman liep rond (tot 100 meter van het podium) met een tablet en beheerde een band van 7 man.
Erg interessant...
Ik ben dol op een digitale mixer van EVERSE. Gemakkelijk om 4 kanalen met effect te beheren.

Zeker dat enorme serieuze machines een vooruitgang zijn.
Bedankt voor de link. Interessant om verschillende modellen te bekijken.
Bedankt voor de info in eerdere berichten.

41 - 60 of 125 Posts